Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj807
mod_vvisit_counterWczoraj2801
mod_vvisit_counterW tygodniu807
mod_vvisit_counterTydzień temu20981
mod_vvisit_counterW miesiącu59644
mod_vvisit_counterMiesiąc temu88148
mod_vvisit_counterRazem4329209

Online: 42
Twoje IP: 54.174.43.27
,
Dzisiaj mamy: Lip 22, 2019

03
Sty
2014
Sprawozdanie z działalności świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2012/2013 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Pasoń   

W roku szkolnym 2012/2013 w świetlicy szkolnej realizowane były następujące zadania:

  1. Tworzymy zgraną grupę- rozmowy, pogadanki, ćwiczenia zabawy integracyjne.
  2. Przeciwdziałamy niepożądanym zachowaniom –zabawy przeciwdziałające agresji.
  3. Lubimy ruch –zajęcia ruchowe w terenie, na boisku szkolnym, spacery.
  4. Prezentujemy różne umiejętności – udział w mini - konkursach świetlicowych (plastyczne, sportowe).
  5. Pomagamy sobie wzajemnie – systematycznie wspierano w odrabianiu zadań domowych, nadrabianiu zaległości oraz utrwalaniu wiadomości zdobytych w czasie lekcji, wyrabiano potrzebę pomocy koleżeńskiej.
  6. Czy każdy z nas jest inny? - kształtowanie empatii wobec „inności”, niepełnosprawności, osób innego wyznania, narodowości, poznanie problemów osób izolowanych w grupie poprzez bajki terapeutyczne.

Realizowane były następujące cele:

- Wdrażanie dzieci do przestrzegania przyjętych zasad i norm zachowania się
w świetlicy i na terenie szkoły oraz wyrabianie umiejętności pozytywnych kontaktów interpersonalnych.

- Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania, zasad dobrej komunikacji

- Zaspakajanie potrzeb ruchowych oraz emocjonalnych (zabawy grupowe, zabawy ruchowe)

- Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się

- Przestrzeganie norm zachowania się wobec innych, używanie zwrotów grzecznościowych

-Eliminowanie agresji słownej oraz fizycznej poprzez zabawy grupowe, ćwiczenia    relaksacyjne, wzajemne poznawanie się, rozwijanie empatii, zrozumienia, nauka sposobów rozwiązywania konfliktów, sposobów wyrażania swoich uczuć, emocji, (bajki terapeutyczne)

-Podnoszenie wiedzy uczniów w zakresie znajomości współczesnych zagrożeń  cywilizacyjnych

- Kształtowanie postaw dla ochrony środowiska

- Niesienie pomocy potrzebującym, kształtowanie właściwych postaw prospołecznych (pomoc koleżeńska uczniom mającym trudności w nauce)

- dekorowano świetlicę oraz przygotowywano ścienne gazetki.

W świetlicy organizowane były mini- turnieje, quizy, zagadki na temat bezpieczeństwa na drodze, skoków na skakance, „Króla i Królową ciszy”, „Milczek” (uświadamianie poprzez zabawę, że dzieci potrzebują ciszy).

Przeprowadzone były zabawy grupowe, tematyczne, zabawy mające na celu polepszenie atmosfery w grupie, czytanie bajek terapeutycznych (m.in. o tym, że warto wierzyć w swoje możliwości, o tym jak przezwyciężyć nieśmiałość i uwierzyć w siebie), zajęcia wykorzystujące metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne, wykonywanie plakatów do czytanego tekstu, recytacja wierszy, zajęcia techniczne przy muzyce. Prowadzone były zajęcia rozwijające umiejętności manualne, a także wyobraźnie dzieci (zabawy konstrukcyjne, zwierzaki z drucików kreatywnych, lepienie z plasteliny, układanki, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, scrapbooking, orgiami, malowanie farbami plakatowymi i akrylowymi, medale i kwiaty z krepy, malowanie plakatów w grupie farbami, pastelami jako interpretacja utworów muzycznych –kompozycje A. Vivaldiego). Zabawy mające na celu współdziałanie, zajęcia oparte na pracy w grupach, a także praca indywidualna z uczniem.

Ćwiczono umiejętność głośnego czytania, samodzielnego wypowiadania się, układania zdań, rozwijanie umiejętności manualnych, ćwiczenie pisania, zabawy i gry wyrabiające zręczność fizyczną oraz gry i zabawy dydaktyczne rozwijające zdolności intelektualne oraz utrwalające zdobytą wiedzę.

Podsumowując pracę wychowawczą, dzieci wykazały się twórczym podejściem do zadań plastyczno-technicznych, starały się wykonywać je estetycznie. Wycinały, sklejały, majsterkowały, lepiły z plasteliny, modeliny, łączyły różne materiały, eksperymentowały z kolorem. Pracowały na różnych materiałach, drewnie, szkle, wykorzystując wiele pomocy i technik, dzieci ćwiczyły także zwinność i szybkość pokonując tory przeszkód, ćwiczono rzuty i chwyty w grach zespołowych i ćwiczeniach terenowych w trakcie wyjść na boisko szkolne.

Dzieci uczyły się panować nad emocjami oraz dokonywać obiektywnej samooceny i oceny innych. Zwracano uwagę na prawdomówność, wzajemną troskę, koleżeństwo, szacunek wobec innych, samorządność.