Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj2071
mod_vvisit_counterWczoraj2917
mod_vvisit_counterW tygodniu20330
mod_vvisit_counterTydzień temu21215
mod_vvisit_counterW miesiącu65665
mod_vvisit_counterMiesiąc temu88677
mod_vvisit_counterRazem4510652

Online: 47
Twoje IP: 35.173.47.43
,
Dzisiaj mamy: Wrz 22, 2019

Projekty: Szkoła podstawowa A VISIT TO LONDON PDF Drukuj Email
Czwartek, 26 Czerwiec 2014 17:46

Na zasadzie „Czego się Jaś nie nauczy…” szóstoklasiści mieli szansę na lekcji języka angielskiego, aby spróbować pracy nad projektem grupowym. Podczas jednego z testów okazało się, że uczniowie klasy pierwszej gimnazjalnej nie bardzo wiedzą, co to są kraje anglojęzyczne. Przez niektórych uczniów miasta Chicago i London zostały potraktowane jako państwa. Na ich usprawiedliwienie trzeba powiedzieć, że geografię świata będą dopiero mieli w klasie drugiej. Chcąc zapobiec takim sytuacjom, a także realizując faktograficzny i gramatyczny materiał z podręcznika,  nauczycielka języka angielskiego zaproponowała uczniom klasy VIA zorganizowanie wirtualnej wycieczki do Londynu.

Uczniowie pracowali w grupach, aby z Internetu dowiedzieć się, co będą mogli zobaczyć, jeśli udadzą się w konkretne miejsca: If we go to Buckingham Palace, we will see the Queen. Lub ile będzie kosztował bilet na metro czy do muzeum: If I travel by underground, how much will it cost? Grupa czterech dziewcząt: Wiktoria, Daria, Julia i Natalia nakręciły nawet specjalny wywiad. Spośród osiemnaściorga uczniów klasy VIA dwie uczennice,  Wiktoria J. i Natalia , były wcześniej w Anglii, mogły więc opowiedzieć o  własnych  doświadczeniach.

Każda grupa miała szansę zaprezentowania swojej wersji pięciodniowej wycieczki do Londynu. Prezentacje PowerPoint były tak udane, że nauczycielka zebrała je w całość w formie PREZI i pokazała na zebraniu rodziców, na które zaprosiła ją pani Alina Pochcioł, wychowawczyni klasy VIA. PREZI zostało także skomentowane przez nauczycielkę węgierską. Można obejrzeć na stronie szkoły w blogu NorthPole. Lekcje „A Trip to London” stały się podstawą do napisania scenariusza, który miał na celu wprowadzenie metod XXI wieku w nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technologii. Scenariusz został bardzo wysoko  oceniony w European Schoolnet Academy. Nie byłoby to możliwe, gdyby uczniowie klasy VIA z takim zaangażowaniem  i pomysłowością nie zrealizowali wcześniej swoich projektów.