Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1055
mod_vvisit_counterWczoraj2806
mod_vvisit_counterW tygodniu1055
mod_vvisit_counterTydzień temu23719
mod_vvisit_counterW miesiącu67624
mod_vvisit_counterMiesiąc temu92297
mod_vvisit_counterRazem4604908

Online: 52
Twoje IP: 18.207.134.98
,
Dzisiaj mamy: Paź 21, 2019

21
Maj
2019
Rekrutacja elektroniczna do szkół średnich PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   

Od poniedziałku, 13 maja 2019 r., uczniowie klas trzecich gimnazjum oraz ósmych szkoły podstawowej mogą rejestrować się w systemie rekrutacji elektronicznej do szkół średnich.

https://slaskie.edu.com.pl

 

Nabór elektroniczny - informacje

Rekrutacja na rok szkolny 2019/2020  prowadzona będzie w formie elektronicznej. Każdy uczeń kończący gimnazjum i szkołę podstawową może zadeklarować chęć kontynuowania nauki w dowolnej ilości oddziałów w każdej z trzech wybranych przez siebie szkół.

 

 

I ETAP – zakładanie konta w systemie i dostarczenie wydrukowanego wniosku do szkoły pierwszego wyboru. 

od 13 maja - 25 czerwca 2019

Kandydat do szkoły ponadgimnazjalnej (ponadpodstawowej) zakłada konto internetowe w systemie elektronicznej rekrutacji. Rejestracji w systemie można dokonać na stronie slaskie.edu.com.pl w następujący sposób:

zakładając konto indywidualnie w domu lub w swojej szkole lub zgłaszając się do szkoły I wyboru, gdzie będzie udzielona pomoc w założeniu konta

W systemie elektronicznej rekrutacji kandydat posługuje się numerem PESEL, na który można założyć tylko jedno konto.

Proces zakładania konta składa się z następujących kroków

  1. Uzupełnienie swoich danych osobowych (podanie adresu email pozwoli na przywrócenie dostępu do konta w sytuacji zapomnienia hasła)
  2. Uzupełnienie danych rodziców/opiekunów prawnych
  3. Wybór szkół i oddziałów i ułożenie ich w kolejności od najbardziej pożądanego do najmniej

Wniosek może zostać wydrukowany tuż po założeniu konta i wyborze szkół i klas, możliwe jest też zakończenie pracy w systemie i wydrukowanie wniosku dopiero po upewnieniu co do poprawności dokonanych wyborów szkół

UWAGA Należy pamiętać, że do zamknięcia rejestracji można zmieniać wybrane szkoły i klasy.

Za pośrednictwem swojego konta internetowego w systemie rekrutacji kandydat drukuje wniosek:

  • na wydrukowanym wniosku nie wolno nanosić już żadnych zmian.
  • wniosek musi być podpisany przez kandydata oraz przez jego rodziców lub prawnych opiekunów.
  • wniosek należy zanieść tylko do szkoły pierwszego wyboru - pierwszej z listy preferencji, zostanie on zweryfikowany w ciągu 7 dni, pod względem zgodności z danymi w systemie
  • w przypadku wyboru, na którejkolwiek preferencji, szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe należy, zasięgnąć informacji w tej szkole, kiedy będzie niezbędne dostarczenie zaświadczenia lekarskiego zawierającego  orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu
  • w przypadku spełniania kryterium zdrowotnego, ograniczającego możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia należy dostarczyć opinię, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  • w przypadku zaznaczenia któregoś z kryteriów konieczne jest dostarczenie wraz z wnioskiem odpowiedniego dokumentu potwierdzającego spełnianie tego kryterium:
  1. wielodzietność rodziny kandydata;
  2. niepełnosprawność kandydata;
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą;

II  ETAP - dostarczanie dokumentów do szkoły I wyboru

od 21 czerwca - 25 czerwca 2019r. do godz. 15.00

Do szkoły pierwszego wyboru kandydat dostarcza dokumenty:

  • kopię świadectwa ukończenia gimnazjum
  • kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (egzaminu ósmoklasisty)
  • zaświadczenie, jeśli jest laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej, lub laureatem konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim

III ETAP –zapoznanie się z wynikami naboru

16 lipca 2019 r.  godz. 10.00

Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Kandydat może przez Internet zapoznać się z wynikami naboru lub odczytać status zakwalifikowania w szkole, w której złożył dokumenty.

 

IV ETAP-potwierdzanie woli podjęcia nauki

od 16 lipca godz. 10.00  do 24 lipca 2019 r. do godz. 10.00 

Kandydat potwierdza wolę podjęcia nauki w szkole przez dostarczenie do niej oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum (szkoły podstawowej) i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego (egzaminu ósmoklasisty).

UWAGA ! Kandydat, który nie dostarczy oryginału tych dokumentów zostanie skreślony z listy zakwalifikowanych do danej szkoły.

24 lipca 2019 r. godz. 10.00 nastąpi ogłoszenie listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły i podanie informacji o wolnych miejscach

 

Film dotyczący rekrutacji