Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1587
mod_vvisit_counterWczoraj3199
mod_vvisit_counterW tygodniu13755
mod_vvisit_counterTydzień temu20363
mod_vvisit_counterW miesiącu16621
mod_vvisit_counterMiesiąc temu91432
mod_vvisit_counterRazem4745553

Online: 42
Twoje IP: 18.207.238.169
,
Dzisiaj mamy: Gru 06, 2019

24
Lis
2016
GIMNAZJALIŚCI EDUKUJĄ MALUCHY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Madeksza   

img 57W ramach projektu gimnazjalnego „Odkrywamy Niemcy” grupa uczniów naszego gimnazjum wraz z opiekunem odwiedziła Publiczne Przedszkole w Gołkowicach celem przybliżenia dzieciom tradycji, kultury i obyczajowości kraju naszego zachodniego sąsiada - Niemiec.

Na początku naszego spotkania całej społeczności przedszkolnej została przedstawiona prezentacja multimedialna przygotowana przez uczniów gimnazjum. Uczniowie ciekawie opowiadali o Niemczech, starając się zainteresować swoich młodszych kolegów. Ci ostatni odwdzięczyli się niezwykłą aktywnością, wprawiając w zdumienie gimnazjalistów. Przedszkolaki wysłuchały również hymnu, przybierając odpowiednią postawę i w związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości, sprawdziły swoją wiedzę na temat kraju ojczystego.

Następnie przyszedł czas na naukę. Maluchy porównywały Polskę i Niemcy, posługując się mapą. Gimnazjaliści omawiali zdobycze techniki, przemysł cukierniczy, chemiczny i motoryzacyjny, który okazał się „konikiem” 5-latków. Wszystko odbywało się oczywiście w formie zabawy.

Przedszkolaki wręczyły nam własnoręcznie wykonany album i z żalem pożegnały swoich starszych kolegów, a i nasi uczniowie niechętnie rozstawali się z maluchami. Nasze próby propagowania nauki języka niemieckiego uważamy za niezwykle udane. Na pewno będziemy kontynuować projekt. Tym bardziej, iż kadra przedszkola była zachwycona naszymi uczniami.

Listopadowe spotkanie jest jednym z trzech planowanych na rok szkolny 2016/2017. Celem projektu jest nie tylko zachęcenie dzieci do nauki języka niemieckiego, ale także połączenie aspektu wychowawczego i pedagogicznego. Dajemy starszym uczniom możliwość dzielenia się swoją wiedzą, a równocześnie „młodzi pedagodzy” mogą się przekonać, jak wiele przygotowań wymaga praca dydaktyczna.