Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj311
mod_vvisit_counterWczoraj3104
mod_vvisit_counterW tygodniu9799
mod_vvisit_counterTydzień temu21119
mod_vvisit_counterW miesiącu33784
mod_vvisit_counterMiesiąc temu91432
mod_vvisit_counterRazem4762716

Online: 36
Twoje IP: 3.215.182.36
,
Dzisiaj mamy: Gru 12, 2019

01
Mar
2018
PDF Drukuj Email
Wpisany przez Renata Miler   

img 01W ciągu ostatniego tygodnia staraliśmy się w szkole w sposób szczególny zwracać uwagę na piękno i wartość języka ojczystego nie tylko podczas lekcji. Wśród wielu zagadnień dotyczących poprawności językowej często słyszymy o zaśmiecaniu polszczyzny przez zapożyczenia z innych języków.

Uczniowie klasy II a G wzięli udział w warsztatach językowych dotyczących zapożyczeń w języku polskim. Nie zważając na siarczysty mróz, udaliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej , by prześledzić historię językowych pożyczek, ich różnorodność, wpływ na polszczyznę. Gimnazjaliści z II a wiedzą, czym różni się zapożyczenie typu cytat od kalki, a nawet hybrydy. Coraz lepiej radzą sobie też z odpowiedzią na pytanie, które zapożyczenia są zbędne w języku ojczystym, a które wzbogacają go i rozwijają.