Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj275
mod_vvisit_counterWczoraj2974
mod_vvisit_counterW tygodniu19278
mod_vvisit_counterTydzień temu21228
mod_vvisit_counterW miesiącu49532
mod_vvisit_counterMiesiąc temu100216
mod_vvisit_counterRazem4687032

Online: 48
Twoje IP: 34.204.173.36
,
Dzisiaj mamy: Lis 17, 2019

Lekcja angielskiego na żywo PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 17 Grudzień 2018 16:16

IMG 20181205 090032English LIVE CLASSES 
Projekt “Live classes” jest prowadzony przez wydawnictwo Pearson specjalizujące się w podręcznikach do języka angielskiego oraz przez BBC (największy publiczny brytyjski nadawca radiowo-telewizyjny). Uczniowie z krajów na całym świecie mają wyjątkową okazję spotkać się podczas e-lekcji. Jednocześnie może brać udział dziesięć klas. Nauczyciel wybiera konkretny temat i rejestruje klasę na określony dzień i godzinę oraz poziom opanowania języka angielskiego. 
Danuta Radomska-Filipek, nauczycielka języka angielskiego, zdecydowała się wybrać temat „An Unusual School” (Niezwykła szkoła) jako odpowiedni dla klasy szóstej. Wcześniej zalogowała się na portalu i otrzymała materiały – karty pracy dla uczniów. Celem lekcji było: opanowanie słów związanych ze szkołą oraz nazwy krajów; poznanie niezwykłej szkoły; porównanie swojej szkoły ze  szkołą prezentowaną. 
5 grudnia 2018 roku punktualnie o godzinie 9:00 rozpoczęła się międzynarodowa lekcja. Prowadzący Michael Brand przedstawił się uczniom i nauczycielom z dziesięciu szkół. Przełamał lody, kiedy wspomniał, że chociaż jest Anglikiem, obecnie mieszka w Hiszpanii i w wolnym czasie lubi jeździć na rowerze. Następnie przywitał nauczycieli z poszczególnych szkół. 


Właściwa lekcja rozpoczęła się od zgadywania, w jakim kraju może znajdować się szkoła pokazana na zdjęciu. Uzasadniając swój wybór, uczniowie wymieniali m.in. Indie i Anglię. Zadaniem numer jeden było wyszukanie w chmurze wyrazów nazw siedmiu państw. Przedstawiciele siedmiu szkół musieli odszukać te państwa na mapie świata. 
Kolejny punkt lekcji to przewidywanie – trzy pytania dotyczyły wspomnianej wcześniej szkoły. 1. W jakim mieście i kraju znajduje się szkoła. 2. Iloma językami mówi się w tej szkole. 3. Ile dzieci jest w szkole. 
Następnie uczniowie oglądnęli film i odpowiedzieli na pytania oraz porównali je ze swoimi przewidywaniami. Ponownie Mr Brand udzielał głosu poszczególnym szkołom, aby uczniowie mogli odpowiedzieć. Zabawne było zadanie trzecie. Zdania dotyczyły londyńskiej szkoły Byron Court, a należało zdecydować, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. Aby odpowiedzi przebiegały sprawnie, wystarczyło, że uczniowie wstali, gdy odpowiedź była prawdziwa lub siedzieli, gdy tak nie było. W kolejnym zadaniu trzeba było połączyć zdjęcia z opisami, co nie sprawiło kłopotu. Ostatnie ćwiczenie było bardziej wymagające i zindywidualizowane. Należało porównać własną szkołę z prezentowaną Byron Court School. Na przykład w jakim wieku dzieci zaczynają szkołę. Na zakończenie, jak podczas prawdziwej lekcji, Nauczyciel zadał pracę domową. Należy zrobić 30sekundową prezentację szkoły i umieścić na bezpiecznym Facebooku Pearson. Pożegnaliśmy się chóralnym Goodbye! 
Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły przekonali się, że warto uczyć się języka angielskiego i można wykorzystywać go już tu i teraz.