Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj1099
mod_vvisit_counterWczoraj3831
mod_vvisit_counterW tygodniu30770
mod_vvisit_counterTydzień temu66659
mod_vvisit_counterW miesiącu30770
mod_vvisit_counterMiesiąc temu184427
mod_vvisit_counterRazem5492356

Online: 47
Twoje IP: 34.232.62.209
,
Dzisiaj mamy: Cze 07, 2020

Akademia Uczniowska


Podsumowanie I semestru PDF Drukuj Email
Sobota, 26 Luty 2011 22:34

au

Zaczął się nowy semestr i nowe wyzwanie w projekcie Au.

W II semestrze 2010/2011 swoją aktywność wykażą uczniowie klasy Ib.

Chciałabym podziękować uczniom klasy Ic za udział w projekcie Au w ramach dodatkowych Szkolnych Kół Naukowych z matematyki I semestrze 2010/2011. Chłopcy stanęli na wysokości zadania i pokazali się z jak najlepszej strony. Oto podsumowanie ich pracy:

ppt_ikon GRUPA I

ppt_ikon GRUPA II

ppt_ikon GRUPA III

 

Warning: opendir(/home/jasnetadam/domains/jasnet.pl/public_html/zs11/images/stories/articles/4-6/asobol/wycieczka_do_krakowa) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/jasnetadam/domains/jasnet.pl/public_html/zs11/plugins/content/jwsig.php on line 100
Wycieczka do Krakowa PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Sobol   
Środa, 24 Listopad 2010 21:57

19 listopada 2010r. odbyła się wycieczka edukacyjna w ramach projektu Akademia Uczniowska do Krakowa pt."Jak cywilizowano Kraków, czyli śladami rozwoju techniki w Krakowie” z elementami matematyki. Na miejscu czekały na nas dwie panie animatorki, które prowadziły owe zajęcia. Po przywitaniu i podzieleniu uczniów na mniejsze grupy rozpoczęliśmy zajęcia, które trwały około 3 godzin. Każda z grup otrzymała karty pracy wraz z przyborami do pisania i kolorowania.

Pierwsze zadanie dla uczniów było powiązane z Dworcem Głównym w Krakowie, uczniowie poprzez analizę wiersza „Lokomotywa” J.Brzechwy doskonalili umiejętność obliczeń w oparciu o posiadanie danych. Po przejściu do Wiaduktu Kolejowego i Podkopu Talowskiego uczniowie otrzymali zdjęcia, na podstawie których mieli porównać jak kiedyś wyglądała okolica Dworca z tym jak wygląda teraz.

Kolejne zadanie odbyło się przed Elektrownią teatru miejskiego, tam uczniowie rozwijali umiejętność abstrakcyjnego myślenia, czego efektem była demonstracja jednej z grup jak przepływa prąd. Następnie po przejściu do Kuźni Zieleniewskich uczniowie poprzez zabawę opisywali działania maszyn. Po przejściu Plantami dotarliśmy przed budynek Poczty Głównej, był to odpowiedni moment, by zwrócić uwagę na wyjątkowość tradycyjnych listów i pocztówek, uczniowie przypomnieli sobie jak prawidłowo adresujemy kopertę, a także dokonywali obliczeń związanych z opłatami związanymi z sytuacjami życia codziennego.

Krążownik Wielopole – to kolejny punkt postojowy, tam uczniowie redagowali krótkie ogłoszenie do gazety.

Następny postój był na Lodowisku Cracovii, gdzie doskonaliliśmy umiejętność rozróżniania i obliczania obwodów figur płaskich. Kolejne przejście, to przejście do Przepustu drogowego, gdzie należało za pomocą figur geometrycznych przedstawić "Mój pomysł na ładny Kraków”. Kolejny punkt naszych zajęć to Elektrownia Krakowska, tam panie zapoznały uczestników z podstawowymi informacjami na temat elektrowni. Most Podgórski i Most Piłsudskiego, to miejsce kolejnego zadania, jakim było konstruowanie mostu.

Przy Bulwarach Wiślanych należało wyszukać i odczytać dane, które były wykorzystywane do obliczania i porównywania długości odcinków. Dotarliśmy do dawnej zajezdni tramwajowej i ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Inżynierii Miejskiej, celem zwiedzania muzeum było poznanie historii rozwoju urządzeń technicznych, a także ukazanie szerokiej skali zastosowania koła w działalności ludzkiej. Uczniowie mogli sami wypróbować szerokie zastosowanie tej figury, poprzez zabawę.

Mimo przebytego dystansu (około 15km), jaki pokonaliśmy pieszo zwiedzając różne zakątki Krakowa wszyscy wróciliśmy z wycieczki zadowoleni.

 
Pierwsze kroki w Akademii Uczniowskiej PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Sobol   
Poniedziałek, 18 Październik 2010 19:42

Udział w projekcie bierze 28 uczniów z klas Ib i Ic Gimnazjum. Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Jedna z tych grup już od października aktywnie uczestniczy w Szkolnym Kole Naukowym (SKN).


au1

 

Jesteśmy po pierwszym logowaniu i zakończyliśmy z sukcesem I etap wspólnego „Eksperymentowania i wspólnego nauczania na lekcjach matematyki". Klasa doskonaliła swoją wiedzę i umiejętności obliczania procentów poprzez układanie domina.

 

 

 

 

 

Więcej…
 
O programie Akademia Uczniowska PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Sobol   
Poniedziałek, 18 Październik 2010 19:27

Akademia Uczniowska. Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej, w którym w ramach szkolnych kół naukowych realizowane będą zajęcia dodatkowe z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

Nauczyciele, uczestniczący w programie, wezmą udział w kursach rozwijających umiejętności niezbędne w przekazywaniu wiedzy uczniom i kształtowaniu ich kompetencji kluczowych. Uczniowie przeprowadzą obserwacje i eksperymenty związane z programem nauczania oraz przygotują projekty wzajemnego nauczania.

Z każdej szkoły, przyjętej do programu w roku 2010, udział w nim wezmą dwa kolejne roczniki uczniów – rozpoczynających naukę w roku 2010 i 2011 – w pełnym, trzyletnim cyklu nauczania. Szkoły te dołączą do grupy 90 placówek należących do programu od 2009 roku.

Program Au opiera się przede wszystkim na prowadzeniu zajęć dodatkowych w postaci Szkolnych Kół Naukowych z zakresu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych. Podczas zajęć gimnazjaliści będą planować i przeprowadzać, zgodnie z procedurą naukową, obserwacje, eksperymenty i projekty zespołowe. Do prowadzenia szkolnych kół naukowych nauczyciele zostaną przygotowani na specjalnie opracowanych w tym celu szkoleniach.

Więcej…
 
Akademia Uczniowska PDF Drukuj Email
Czwartek, 13 Maj 2010 17:01
image
Nasze Gimnazjum zostanie objęte od września 2010r przez CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ nowym projektem AKADEMIA UCZNIOWSKA.
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 2